ההיא שחוזרת הביתה (2013) ביקורות והאם כדאי לראות?
האם כדאי לראות?
כל הסיבות שיעזרו לכם לבחון האם לצפות ב"ההיא שחוזרת הביתה"מדד אידיבי של ביקורות ישראליות:
ציון הגולשים:
הגבלות גיל:
ישראל:
הותר לבני 16 ומעלה
נימוקים: סקס ואלימות (תוכן מיני מפורש, אלימות)
הותר לבני 16 ומעלה
נימוקים: סקס ואלימות (תוכן מיני מפורש, אלימות)
פרסים ופסטיבלים:
4 זכיות בפרסים, מתוכן 1 זכיות בפרסים חשובים במיוחד
2 מועמדויות לפרסים, מתוכן 1 מועמדויות לפרסים חשובים במיוחד
2 מועמדויות לפרסים, מתוכן 1 מועמדויות לפרסים חשובים במיוחד
"
טלי שרון עושה ככל יכולתה בתפקיד מיכל, אך גם הופעתה, מיומנת ככל שהיא, פועלת על טון אחד לאורך הסרט כולו, ובסופו של דבר מנכרת אותנו מהדמות שהיא מגלמת.
"
ב"ההיא שחוזרת הביתה" מצליחה דרייפוס לדחוס גם את סרט הביכורים המשובח וגם את משבר הסרט השני לתוך אותו סרט ממש.
"
הסרט ממשיך לרתק בשל טלי שרון הנהדרת, שמגלמת יפה את כל הניואנסים של דמותה המסוכסכת - היא ילדותית, נערית ואישה בוגרת גם יחד.
"
כל העולם השברירי של הסרט תלוי ביכולת של שרון לקיים אותו ולשכנע את הצופים באותנטיות שלו, והיא עושה את זה באופן מושלם.
"
על אף סצנת פתיחה מעט מקרטעת, האינטנסיביות הגדולה של הסרט, חוסר הפשרנות שלו והכאב וההתרגשות הרבה שהוא מכיל מתקדמים עד לסצנת לשיא





"
כמות הכאב שמצליחה דרייפוס להביא למסך מרשימה, בעיקר באופן האקצנטרי בו היא מוצגת. לא עוד דמות נשית מסויגת ומושלמת, כי אם האישה שכולן מפחדות להודות שהן קצת כמוה
עוד ביקורות מאת מבקרים אחרים
- "ההיא שחוזרת הביתה": סאדו מאזו מטריד, אפלולי - מתוך thepost.co.il
תגובות וביקורות הגולשים
שתפו את גולשי אידיבי בדעתכם על הסרט העלילתי, כתבו ביקורת, שאלו שאלות, ודונו ברעיונות שראיתם על המסך.
מציג 2 תגובות
קשה להחליט אם הסרט יותר מביך ממכעיס או יותר מכעיס ממביך. הוא מוציא שם רע לרדידות, לקלישאות מוגזמות עד גיחוך, לרישעות, לאגואיזם, ליומרנות ולטימטום גם יחד. התסריט אין בו ניצוץ של טעם והיגיון, אין אף מיליגרם של אנושיות ותובנה בתשפוכת המלל האגרסיבית האגואיסטית המושפרצת לכל כיוון ומכל צד בסרט. ה'דמויות' האמורות לגלם את הקלישאות הרדודות ביותר שאפשר להעלות על הדעת, של הורים וילדים היורדים זה לחיי זה בעילגות מוגזמת ונטולת חן ובווליום גבוה – יוצרות צירוף שלא יאומן של חוסר הקשר, חוסר משמעות, זעם ורוע כלפי כל העולם וכל אחד ואחת בו, וגם (כשמדובר בגיבורה) כלפי עצמה. אין כל אפשרות להבין מדוע נבנה התסריט בצורת קישקוש גס, מרושע וחסר חן המנסה 'להשתעשע' בלהיות נבזי עד כמה שרק אפשר כל הזמן; לתת לכל דמות כביכול אופי 'מיוסר' אך שבעיקר יורד על הזולת בכל צורה גסה ומוגזמת שאפשר. מבחיל!
גם אם הוענקו למשתתפים בעשיית הסרט פרסים בפסטיבל ירושלים - על הישגיהם במשחק (טלי שרון) וצילום (שי פלג) – עדיין היתה זו לדעתי שגיאה לא לבטל את מתן הפרסים בשל איכותו הנוראה של התסריט בו משובצים אותם הישגים. סרט קולנוע איננו רק אוסף של הישגים טכניים 'בדידים', שכל אחד מהם עשוי להיות ברמה 'נושאת פרסים'. סרט הוא יצירה אמנותית שלמה וחייב להיות איזשהו סף-איכות של הסרט כולו שמתחתיו ומטה אין לתת פרסים גם על הצטיינות טכנית בולטת כזו או אחרת.
● ● ●