קופות: "ראיה והדרקון האחרון" בצמרת, אבל חלש מאד; "כאוס מהלך" לא פרץ קדימה

"ראיה והדרקון האחרון".

"ראיה והדרקון האחרון".

סרט הפנטסיה המצויר "ראיה והדרקון האחרון" טיפס בבכורתו אל צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, אבל הוא עשה זאת עם 8.6 מיליון דולרים בלבד בקרב 2,045 בתי קולנוע, על פי הערכות. גם סרט המשפחה "טום וג'רי" בשבוע שעבר וגם "הקרודים 2: עידן חדש" בסוף נובמבר 2020 הצליחו להכניס צפונה מ-14 מיליון דולרים – פער עצום באחוזים מ"ראיה". יש גם הבדלים משמעותיים בכמות בתי הקולנוע שבהם הוצגו הסרטים, אך גם בהסתכלות של הכנסה לבית קולנוע בודד, יש פער גדול: "ראיה" הכניס בממוצע 4,205 דולרים מבית קולנוע בעוד "טום וג'רי" למשל הכניס 5,701 דולרים לבית קולנוע.

אפשר להעריך מספר סיבות לחולשה הכבדה של "ראיה" בקולנוע: ראשית, המותג – אמנם דיסני הפיצו את הסרט והם בעצמם מותג משפחה מוכר, אבל זה לא מספיק בשביל סרט פנטסיה עם דמות אלמונית, אנימציה שלא נראית ילדותית במיוחד והגבלת גיל של דירוג PG (ליווי הורים נדרש). הן "טום וג'רי" והן "הקרודים" היו מותגים בפני עצמם וגם נהנו מאנימציה יותר ידידותית לילדים קטנים. הצמד גם היוו תחרות קשה ל"ראיה": "טום וג'רי" אמנם ירד ב-53.2 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, אבל גם כך ההכנסה הגיעה ל-6.6 מיליון דולרים בקרב 2,563 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 23 מיליון דולרים.

מלבד זאת, דיסני הפיצו את הסרט במקביל בבתי הקולנוע ובשירות הסטרימינג 'דיסני פלוס' (בתשלום נוסף של 29.99 דולרים בדומה ל"מולאן"). כמות ההזמנות בתשלום הנוסף לא נחשפה, אבל הזמינות הזו יוצרת בקרב הקהל ציפיה שלא רחוק היום שבו הסרט יהיה זמין ללא תשלום נוסף באותה הפלטפורמה, כמו המודלים הרגילים של VOD-בתשלום בטלויזיה (אצל "ראיה" מדובר כרגע על עוד שלושה חודשים, ביוני). הזמינות ב'דיסני פלוס' גם גרמה לחרם של רשת הקולנוע השלישית בגודלה בארה"ב, 'סינמארק' (Cinemark), אשר לה הסכמים מול אולפני סרטים אחרים למודל הפצה דומה ובמקרה של דיסני לא נחתם מולה הסכם. כך יצא שאמנם בתי הקולנוע בניו יורק נפתחו בסוף השבוע האחרון (אחת המדינות המכניסות ביותר לתעשית הקולנוע), ברם "ראיה" נפגע היקפית בחזית אחרת.

במקום השלישי בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, ניצב סרט המד"ב "כאוס מהלך" בכיכובם של טום הולנד ודייזי רידלי, שנקטל בביקורות והכניס בבכורתו 3.8 מיליון דולרים בקרב 1,980 בתי קולנוע. אחריו ניצב "בוגי" (ש.ל.ר, Boogie) עם בכורה בגובה 1.2 מיליון דולרים בקרב 1,252 בתי קולנוע. וחותם את החמישיה העליונה "הקרודים 2: עידן חדש" אשר בשבוע ה-15 שלו באקרנים הוסיף 780 אלף דולרים בקרב 1,604 בתי קולנוע. עד כה גרף 53.6 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?