יום הקולנוע הישראלי 2023-ב' משך מעל 110 אלף צופים: אלה הסרטים הנצפים ביותר

סינמטק אופקים ביום הקולנוע הישראלי 2023-ב'. צילום באדיבות סינמטק אופקים ומשרד התרבות והספורט.

סינמטק אופקים ביום הקולנוע הישראלי 2023-ב'. צילום באדיבות סינמטק אופקים ומשרד התרבות והספורט.

יום הקולנוע הישראלי 2023-ב' (ה-9 במספר) המוזיל את מחירי כרטיסי הקולנוע ל-10 ש"ח משך למעלה מ-110 אלף צופים, על פי נתוני משרד התרבות והספורט. המספר הזה גם משמח בשל גובהו המכובד (סבב א' בחודש מרץ לא הגיע ל-100 אלף צופים) וגם מעציב כי על אף ההתרחבות במספר אולמות הקולנוע (כולל צירופם של ישובים בפעם הראשונה כמו ירוחם, קריית חיים, צפת, רהט), לא נרשם שיא (בשנים 2018-2019 טרום מגיפת הקורונה יום הקולנוע הישראלי משך מעל 120 אלף צופים). עם זאת, שר התרבות מיקי זוהר מדווח על אולמות מלאים: "שמחתי לשמוע שאולמות בפריפריה היו סולד אאוט ואני מתכוון להמשיך ולמנף את התעשייה המקומית, כדי שהקולנוע הישראלי ימשיך לשגשג."

זוכה פרס אופיר הטרי "7 ברכות" הוביל את רשימת הסרטים הנצפים ביותר ביום הקולנוע הישראלי, ועקף את ההצלחה הגדולה של השנה "ההילולה", אשר על פי דיווחים כבר משך למעלה מ-700 אלף צופים לבדו. יהיה מענין לראות האם "7 ברכות" יצליח להמשיך בהצלחה ועל גבי הביקורות המעולות ישבור שיאי צופים בז'אנר הדרמה. במשרד התרבות סירבו לחשוף את מספרי הצופים המדויקים לכל סרט.

את יום הקולנוע הישראלי הפיק הפעם משרד הפרסום ציבלין והשתתפו בו 40 סרטים ישראלים ב-80 אולמות קולנוע ברחבי הארץ (57 בתי קולנוע). בהזמנות מוקדמות ועד השעה 11:50 של היום החגיגי כבר נמכרו 50 אלף כרטיסים, על פי דיווח משרד התרבות.

חמשת הסרטים הנצפים ביותר ביום הקולנוע הישראלי 2023-ב':

"7 ברכות"
"ההילולה"
"גן קופים"
"העיר הזאת"
"המזח"
"לרוץ על החול"

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?