נטפליקס מעלה מחירים גם ב-2020: בינתים רק בארה"ב

נטפליקס

נטפליקס

נטפליקס הודיעה אמש (ה') שתעלה את מחירי כל החבילות המתקדמות שלה במהלך החודשיים הקרובים בארה"ב, 21 חודשים אחרי שהעלתה אותם בפעם הקודמת שם (בינואר 2019). המחירים יכנסו לתוקף מידית עבור לקוחות חדשים, לעומת לקוחות קיימים שהמחיר יעלה עבורם בתוך החודשיים הקרובים ולא לפני שיקבלו הודעת התראה 30 יום מראש. בחברה הודיעו כי מדובר בינתים על ארה"ב בלבד ואין השפעה על ישראל, אבל אחרי ההתייקרות בינואר 2019 בארה"ב, הגיעה ביוני 2019 התייקרות מחירים גם בישראל, אז אין מה לבנות על הבידול הזה לטווח הארוך. יצוין כי המחירים התייקרו גם בקנדה בתחילת החודש.

רק לפני שבועיים הודיעה נטפליקס כי היא בוחנת אפשרות להציע את מלוא תכניה בחינם ל-48 שעות למנוים חדשים, אחרי שבתחילת ספטמבר החלה להציע בחינם וללא מנוי מבחר מצומצם מתכניה המקוריים. אז בהמשך לרף הכניסה הנמוך שהיא מציעה במגוון דרכים, נטפליקס משאירה את מחיר חבילת הבסיס על 8.99 דולרים לחודש (החבילה כוללת צפיה סימולטנית במסך אחד, ברזולוציה סטנדרטית SD והורדה לצפיה נדחית במכשיר אחד). חבילת הסטנדרט ב-HD (שכוללת שני מסכים סימולטנים, איכות 1080p HD והורדה לשני מכשירים) תתייקר בדולר אחד מ-12.99 ל-13.99 דולרים, בעוד חבילת הפרימיום ב-4K (שכוללת 4 מסכים סימולטנים, איכות 4K UltraHD והורדה לארבעה מכשירים) תתייקר מ-15.99 ל-17.99 דולרים.

לנטפליקס יש כ-73.08 מיליון מנוים בארה"ב מתוך 195.2 מיליון מנוים בעולם, לפי הדיווח שלה לבורסה עבור הרבעון השלישי של 2020, והיא מצפה להוסיף עוד 6 מיליון מנוים מסביב לעולם, כך שהיא לא צופה פגיעה משמעותית מהעליה במחירים. "אנו מעדכנים את המחירים שלנו כדי שנוכל להמשיך ולהציע מגוון רחב יותר של סדרות טלויזיה וסרטים – בנוסף לרשימה הנפלאה שיש לנו לסתיו הקרוב," נמסר מנטפליקס. לדעתי החידוד הנדרש פה הוא שנטפליקס צריכה עוד כסף כדי ליצור עוד הפקות ענק ולמשוך אליה יותר ויותר יוצרים מוערכים. דוגמות לאסטרטגיה הזו אחרי "האירי" של מרטין סקורסזה וחוזי הענק שחתמה עם יוצרי הטלויזיה ריאן מרפי ויוצרי "משחקי הכס", אפשר למצוא במותחן בתקציב ענק "האיש האפור" (ש.ל.ר, The Gray Man) של האחים ג'ו ואנתוני רוסו ("הנוקמים: סוף המשחק") בכיכובם של ריאן גוסלינג וכריס אוואנס; וסרט הסאטירה "אל תסתכלו למעלה" (ש.ל.ר, Don't Look Up) שינחית אצלה את הכוכב ליאונרדו די'קפריו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?